Måndags kväll =)

Idag har jag varit ledig, tänkte att jag skulle ägna dagen åt att plocka lite
i rummet men hade ingen ork så har typ bara sovit hela dagen.
Sen är jag ju ledig imorgon och på fredag då vi flyttar :-)


Nu väntar vi på maten ikväll har vi lagat flygande jacob som står i ugnen och
väntar på att bli klar :D

Så nu tänkte jag dela med mig av receptet:


  • 1 grillad kyckling eller 4 kycklingfiléer
  • 1 paket bacon
  • 3 dl grädde
  • 0,5 dl chilisås
  • 1 tsk curry
  • 2 bananer
  • 1 dl salta jordnötter
  • 2 krm svartpeppar 



    Så här lagar du Flygande Jacob:

     

    1. Sätt ugnen på 200 grader. Samt börja koka ris om du vill ha det till din Flygande Jacob.
    2. Plocka köttet från kycklingen, dela det i bitar och lägg i en ugnssäker form (förslagsvis i storlek som en halv långpanna). Eller strimla och stek kycklingfiléerna i lite olivolja och lägg sedan i den ugnsfasta formen.
    3. Skär baconet i bitar och stek det några minuter. Häll av fettet.
    4. Fördela stekt bacon över kycklingen.
    5. Skiva bananer och sprid ut över kycklingen.
    6. Blanda chilisås med grädde, curry och svartpeppar i en skål. Häll över kycklingen.
    7. Grädda din Flygande Jacob i ca 20 minuter.
    8. Vid servering så strör du över jordnötter. Rosta gärna jordnötterna i en torr stekpanna innan.
    9. Servera kyckling Flygande Jacob ur ugnsformen.
    10. Ris är gott till Flygande Jacob samt en grönsallad och/eller tomatsallad.

     



    (bild lånad från google)






    Min nya last här i livet har blivit apelsin och blodgrape juice den e så sjukt god =)




  • Kommentarer
    Postat av: W - ung tvåbarnsmamma & Fotograf

    Mjummi med joice fast jag föredrar äppeljoice :)

    Tack som frågar! det är rätt okej med oss nu, besvikna och ledsna för omständigheter som du kan läsa i bloggen nu senaste, men vi står upp tillsammans och det är huvudsaken :)

    jag tror lilla plutten mår bra, ultraljud nästa tisdag :)

    hur mår du?

    kramar.

    2010-09-27 @ 20:22:06
    URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
    Postat av: Miichie

    mhm hade varit gott!

    Är du fortfarande med och tävlar om 2 halsband från guldfynd?

    Tävlingen avslutas ikväll klockan 20.00

    Kram

    2010-09-28 @ 07:56:09
    URL: http://eendastmiichie.blogg.se/
    Postat av: sarah

    hejhej :) vi tyckte att det började ljusna lite och så men nu ser det ut som det börjat växa igen , vi ska till läkaren imorgon så får vi se vad dom säger



    :)

    2010-09-28 @ 09:38:26
    URL: http://langtanefterattblitre.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0