Ångest

Imorgon börjar skolan, Har inte vart i skolan sen höstlovet.. Men jag har inte orkat gå dit, De är för rörigt.Jag orkar inte att all energi ska gå åt till att orka ta sig till skolan sen när man väl är i skolan så orkar man inte fokusera..Men det är inte bara enbart de. De är alla jävla falska människor som finns i skolan, Dom man trodde man kunde lita på men som sen bara vänder ryggen åt en och väljer andra..

Jag vet många säger att jag inte ska lägga ner energi på det.. Men det är sån jag är, jag kan inte släppa det jag behöver få veta varför, jag behöver få veta om jag har gjort nåt fel.. Men där återigen så försvinner all min energi för jag FOKUSERAR på fel saker. Men vill jag ens veta varför det blir så här? Det är väl för hur jag är.. För att jag är en energikrävande person. Jag suger energin hur andra för att jag behöver deras uppmärksamhet jag behöver bli sedd och veta att jag är någon dom bryr sig om...

Det är många som också tycker att man är i skolan för sin skull för att kunna få en utbildning, Att man inte behöver ha "vänner" i skolan. Men jag behöver ha några som finns där varje dag. Som kan få mig att orka. För utan dom så ger jag upp.. Jag stör mig så jävla mycket på att JAG är som jag är..
Att jag måste ha den sortens bekräftan, Och att jag ska lägga ner energi på att försöka klippa och klistra ihop de trasiga som har blivit mellan mig och dom jag trodde var mina vänner.. Men det är nog så här det är när man lever med adhd/asperger.. Jag vet ju inget annat liv.. Jag vet inte hur andra känner det i skolan men det är min vardag så här ser de ut för mig varje dag och så här har de sett ut sen dag 1 jag började i skolan..



Men just nu sitter jag och har ångest över hur morgondagen kommer att bli, Har en klump i magen som inte kan försvinna..Ska jag gå till skolan eller ska jag stanna hemma? Men jag måste nog ta mig dit, För att försöka jag har funderat på att hoppa av för att jag inte klarar av alla motgångar i skolan. Men vad ska jag göra? söka jobb utan utbildning? Nej jag tror inte det är så många som vill ta emot mig då..




Jag önskar bara att jag kunde få leva ett lite mer normalt liv, Jag önskar man kunde välja vilka "problem" man ska ha.. Men jag kan tyvär inte välja det. Jag får försöka överleva ändå.

Jag skulle nog kunna sitta hela kvällen och skriva om mina känslor om allt men jag behöver inte utlämna allt jag känner.









Läs gärna mammas inlägg på hennes blogg: http://cyberspunken.blogg.se/category/adhd.html

Kommentarer
Postat av: Paulina Stephanie

älskade vännen <3 det är bara kämpa och försöka skita i alla idioter som finns därute!

Du är UNDERBAR och en av de starkaste jag vet <3

love you

2011-01-09 @ 23:08:00
URL: http://gentlewoman.blogg.se/
Postat av: Pinsamt

Hej har du eller någon du känner råkat ut för en pinsam händesle?

Berätta gärna om den i min Pinsamt blogg.

Givetsvis får du vara anonym.



http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/

2011-01-10 @ 00:24:12
URL: http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/
Postat av: Mikaela

SV: åh det kmr göra jääte ont där jag vill ha :/

2011-01-10 @ 00:53:42
URL: http://mikkisjolund.blogg.se/
Postat av: Paulina Stephanie

OPPSI.. när började du??

Jag håller på att tvätta nu ska till skomakarn sen och kolla hur mkt de kostar att laga mina trasiiiiiiiiiiiiiga SKOR.. :P

Sen tänkte jag träna o fixa här hemma..

hugs

2011-01-10 @ 08:44:35
URL: http://gentlewoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0