Måndagsfolket

MÅNDAGSFOLKET

måndagsfolket rör sig
ingen får sova då
Så många arbetsplatser
som man kan jobba på
Jag ser så mycket längtan
i varje tunnelblick
löften vi hoppats på och
kärlek vi aldrig fick

måndagsfolket rör sig
ingen får sitta still
men det finns många platser
man inte längtar till
i vagnen varulvsögon
som genomskådar dig
nån spottar åt ditt håll
kan inte hejda sig

för man är förberedd här
och påläst om din sort
nån håller hårt i väskan
innan han tittar bort
och jag vill våga säga
exakt vad jag ser
för vi kan inte vinna
eller förlora mer

Det e jag som sitter där
upptagen med mitt liv
vill vara oskyldig
nån folk ger fan i
din utsträckta hand
jag ger dig det jag har
och jag ger för dom som inte längre
har någon åsikt kvar

för fullt upptagna med
våra jävla liv
och alla mönster som
vi alltid fastnar i
döden som gemensamt språk
som enda valuta här
för varje tiggare
för varje miljonär

måndagsfolket rör sig
ingen får gråta då
Men det finns mycket skuld här
som går att samla på
dimman tätnar nu
och gör det svårt att se
Här börjar en ny dag
och det är allt jag vet

/Nina Rochelle







Kommentarer
Postat av: Lisa-mamma till Alexander <2

hihi ja eller hur :D

2011-01-31 @ 07:45:26
URL: http://jagochliten.webblogg.se/
Postat av: Simone H

Riktigt fin den!

2011-02-01 @ 17:17:01
URL: http://simoneh.se
Postat av: Felicia :)

FIN BLOGG!

Har veckan börjat bra? :)



En TÄVLING om en inbjudan till BLOGGSVAR pågår just nu hos mig, anmäl dig gärna :)



KRAM

2011-02-01 @ 19:04:06
URL: http://feliciahaldens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0