Om ett maskrosbarn

Jag har en bekant som fick en tuff start från dag 1 i sitt liv, Nu har hon valt att börja blogga om det och jag tycker det är väldigt stark utav henne :-)

Jag hoppas att ni kikar in på hennes blogg, Lämnar en liten kommentar och framförallt läser jag blir berörd som bara den, jag blir ännu mer berörd för jag känner denna person och jag har sett och jag vet vad denna person har blivit till hon har blivit en sådan stark person med egna barn har ett bra jobb och ingen kan se och ingen visste något om hennes trassliga uppväxt förens nu när hon har börjat blogga.....





Utdrag från hennes blogg:


Välkommen att läsa om mig, och om det liv jag levde som liten.
Ett litet barn i en värld där vuxna var stora människor som svek och där förtroende och tillit inte var något som överhuvudtaget existerade.

Att jag väljer att blogga om det som hänt i min barndom är för att jag vet att detta fortfarande pågår, och ju fler som berättar sin egen historia ju mer uppmärksammade blir omgivningen på hur barn har det när de blir omhändertagna av samhället.





Tryck på länken för att komma till hennes blogg

Rosbarn


Jag har även lagt in den bloggen under mina länkar :-)










Läs även andra bloggar om

Kommentarer
Postat av: Rosbarn

Tackar för länkningen :)

2011-04-23 @ 14:46:44
URL: http://rosbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0