Att leva med ADHD

Har skapat en ny katogeri, Jag kommer inte skriva så mycket gällande den katogorin då jag inte vet vad jag ska skriva. Men när mamma bloggade förut så skrev hon långa långa inlägg om vad skolan och samhället brister på när de gäller barn/ungdomar som har ADHD.

Hon skrev i bloggen för min skull, för sin skull för att kunna klara av att kämpa.. Hon var frustrerad helt enkelt över hur allt kunde gå så fel från början när de gäller skolan osv.

Jag rekomendera er att gå in och läsa...
Så nu vet ni det jag har ADHD!


http://cyberspunken.blogg.se/category/adhd.html



Och jag kan inget annat än att säga att min mamma har ett hjärta av guld och en ängels tålamod.
Hon har kämpat i alla motgångar och med vissa medgångar men hon är fortfarande lika stark. För de är så hon är min mamma <3









Läs även andra bloggares åsikter om

Kommentarer
Postat av: Jessi Fox

tycker man bör uppmärksamma såna här grejer. starkt av dig!

2011-01-06 @ 22:08:59
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: Jessi Fox

tur du har som har en sån mamma :)

2011-01-07 @ 10:21:21
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: Danne

Hoppas att det är OK att pappa skriver...!? Har några års erfarenhet att leva med ADHD/Asperger ;-/



Utanförskapet, att känna sig annorlunda, inte riktigt passa in är jobbigt, svårt att hantera. Tack vare din diagnos så tog jag tag i min del & fick svar på mycket av vad jag har känt & upplevt.



Gymnasiet var väl precis att man lyckades avsluta med betyg. Det positiva är att den känslomässiga storm /oreda som man känner avtar. Se på mig, jag fick energi & motivation att studera djupare senare i livet.



Du är en känslomänniska på gott & ont, du har ett jävlaranamma som driver dig framåt men låt inte den andra sidan dra ner dig, det är lätt att misströsta.



Älskar dig tjejen & jag tror på dig. Skolan kommer du att fixa på något sätt & framtiden kan bara bli ännu bättre. kram

2011-01-12 @ 11:21:45
Postat av: Tricksi

Sv: Hej. Vad intressant med fler med samma diagnos. Jag ska kika runt lite i din blogg :)



Kramar Tricksi.

2011-01-20 @ 15:27:34
URL: http://tricksi.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0